Pomozte zabránit zrušení "trampské" tratě na Kokořínsko!
středa 8. říjen, 2014 | 22 komentářů | zobrazeno 8459×redakcePočátkem září byl zastaven provoz na „trampské“ trati Mělník - Mšeno - Mladá Boleslav, která patří již od počátku trampování v Kokořínsku mezi nejdůležitější dopravní spojení několika generací trampů a zrušení provozu není nic příjemného.
Ale abych nebyl zahleděn jen do našich řad, zrušení provozu na této trati je i citelnou ranou lidem žijícím v tomto regionu a ne jen o víkendech. A navíc, byla by škoda této krásné trati, po které jezdí vlaky již od roku 1897 - stačí se podívat, jak vypadají tratě již zrušené a to relativně nedávno…
Před pár lety se podařilo se odvrátit zrušení Posázavského pacifiku i brdské tratě na Dobříš (stačilo, že během několika dní podepsalo petici proti zrušení tratě tisíce lidí a hned přijel hejtman Středočeského kraje a žehlil co se dalo a vlaky zde jezdí dodnes).
Díky odporu obyčejných lidí se letos podařilo zachránit lokálku mezi Opavou a Jakartovicema (ano, známé to trampské teritorium Jakartky) a byl zde zpětně zahájen alespoň sezónní víkendový provoz.
Není proto chvíle na házení ešusu do žita, když to jde jinde, proč by to nešlo tady. Správa železniční dopravní cesty (SZDC) dlouhodobě zanedbávala údržbu této trati, až tato dospěla do havarijního stavu.
Pokusme se o záchranu této krásné železnice a nejen kvůli tomu, abychom mohli dát postaru jezdit vlakem na vandr „do skal a do pískovců“, jak se zpívá v jedné trampské písničce, ale i kvůli lidem zde žijícím.
Hodně našich kamarádů a kamarádek už připojilo svůj podpis do petice požadující:
- okamžité zahájení oprav kritických úseků a obnovení provozu v tomto roce
- zahájení projekčních prací na rekonstrukci trati, která by přinesla její modernizaci, zvýšení přepravní - rychlosti a návrat oprávnění pro nákladní přepravu.
Dnešním dnem, tedy ráno 14. října, ji podepsalo již 2285 lidí.
Z akce Kokořínsko pod parou - zažijeme ještě někdy další ročník?
Foto: Karel Breiter
Trampové před dnes již neexistujícím skladištěm ve Mšeně...
Foto: Little Tom
Čekání na vlak - u budovy nádraží ve Mšenu.
Foto: Little Tom
Romantických zastávek jako je Trnová najdete na lokálce několik.
Foto: Belmondo
Ve stanici Sudoměř u Mladé Boleslavi můžete vidět železniční muzeum.
Foto: Belmondo
Stanice Lhotka u Mělníka.
Foto: Karel Breiter
Ve stanici Skalsko můžete často narazit na motorový vůz M 151 „Hurvínek“ patřící mladoboleslavskému železničnímu spolku.
Foto: Belmondo
Trampové nastupují do jednoho z posledních vlaků do Mělníka v poslední den provozu.
Foto: Belmondo
na Kokořínsko!
Bylo by to přece velmi neekologické!
K lokálce – opět se zde opakuje scénář již několikrát zkoušený na jiných tratích. Vynechá se údržba a peníze, které mimochodem z našich daní na tuto činnost všichni platíme, se prostě přelijí jinam. Trať se dostane až takřka k technickému kolapsu a tak se na ní zastaví doprava. A čeká se. Je-li klid a nenajdou-li se nákladní dopravci, vlečkaři a protestující veřejnost - nic se neděje, trať sice zrušená není, ale pomalu zarůstá, postupně se rozkrádají kolejnice (názorně to můžete vidět třeba mezi Kralovicemi a Mladoticemi) a po letech se trať skutečně zruší, protože náklady na její obnovu by byly obrovské.
Je hezké, že i v ohlasech tu často zaznívá slovo tradice, jen prosím opravdu se pod petici podepište, souhlasíte-li s ní. Je to dnes jedna z mála možností jak situaci ovlivnit. Ovšem daleko důležitější než nostalgicky vzpomínat nebo hledat důvody proč lokálkou nevyrazit, je vlakem se svézt. Kdekoliv. Bez nás = cestujících provozovat veřejnou dopravu jen z nějaké nostalgie je hloupost a nesmysl.
Měla jsem kamarádku z ciziny, která byla vždy nadšená z našich malých nádraží s květináči plných kytek a možnosti dostat se všude vlakem. U nich jsou prý místa, kde jsou lidé závislí jen na autech. Tenkrát mi to připadalo jako něco hrozného. A vida, začíná to i u nás.
Lokálka k tomuto údolí patří. Neberte další možnost dostupnosti do této vyhledávané lokality. Neberte romantiku dalším generacím.
Lucka
V zimě bývalo cestujících méně,ale létě býval vagón často plný.
Vzpomínám si,jak v polovině osmdesátých let jezdívaly v pátek dva vagony motoráčku.V prvním jezdilo pár cestujících a zadní byl takový ten hučící a zpívající vagón plný vandráků.
J.G.ŠVEJDA
Foto: Belmondo) Jedná se o Mladoboleslavský železniční spolek nic víc. ZINOPA jsou zase drezíny v Sudoměři. Tak pokud by to bylo možné opravit děkuji Jakub Vyskočil Mladoboleslavský železniční spolek
Myslím,že petice má naději,protože pro obnovu a opravu trati je i mšenský pan starosta. Jen se bojím,aby to neskončilo kvůli penězům. Když to jde na Jindřichohradecké lokálce,která vsadila na turistiku i nákladní dopravu,proč by to nešlo i tady? Tu parní mašinku jsem na této trati nikdy nezažila,ale doufám,že se toho někdy dočkám.
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/na-trat-melnik-mseno-se-po-vice-nez-roce-vraceji-vlaky-1253821