Pomozte zabránit zrušení "trampské" tratě na Kokořínsko!

Z akce Kokořínsko pod parouPočátkem září byl zastaven provoz na „trampské“ trati Mělník - Mšeno - Mladá Boleslav, která patří již od počátku trampování v Kokořínsku mezi nejdůležitější dopravní spojení několika generací trampů a zrušení provozu není nic příjemného.
Ale abych nebyl zahleděn jen do našich řad, zrušení provozu na této trati je i citelnou ranou lidem žijícím v tomto regionu a ne jen o víkendech. A navíc, byla by škoda této krásné trati, po které jezdí vlaky již od roku 1897 - stačí se podívat, jak vypadají tratě již zrušené a to relativně nedávno…
Před pár lety se podařilo se odvrátit zrušení Posázavského pacifiku i brdské tratě na Dobříš (stačilo, že během několika dní podepsalo petici proti zrušení tratě tisíce lidí a hned přijel hejtman Středočeského kraje a žehlil co se dalo a vlaky zde jezdí dodnes).
Díky odporu obyčejných lidí se letos podařilo zachránit lokálku mezi Opavou a Jakartovicema (ano, známé to trampské teritorium Jakartky) a byl zde zpětně zahájen alespoň sezónní víkendový provoz.

Není proto chvíle na házení ešusu do žita, když to jde jinde, proč by to nešlo tady. Správa železniční dopravní cesty (SZDC) dlouhodobě zanedbávala údržbu této trati, až tato dospěla do havarijního stavu.
Pokusme se o záchranu této krásné železnice a nejen kvůli tomu, abychom mohli dát postaru jezdit vlakem na vandr „do skal a do pískovců“, jak se zpívá v jedné trampské písničce, ale i kvůli lidem zde žijícím.

Hodně našich kamarádů a kamarádek už připojilo svůj podpis do petice požadující:
- okamžité zahájení oprav kritických úseků a obnovení provozu v tomto roce
- zahájení projekčních prací na rekonstrukci trati, která by přinesla její modernizaci, zvýšení přepravní - rychlosti a návrat oprávnění pro nákladní přepravu.

PETICI NAJDEŠ ZDE!

Dnešním dnem, tedy ráno 14. října, ji podepsalo již 2285 lidí.

Z akce Kokořínsko pod parou - zažijeme ještě někdy další ročník?
Foto: Karel Breiter

Trampové před dnes již neexistujícím skladištěm ve Mšeně...
Foto: Little Tom

Čekání na vlak - u budovy nádraží ve Mšenu.
Foto: Little Tom

Romantických zastávek jako je Trnová najdete na lokálce několik.
Foto: Belmondo

Ve stanici Sudoměř u Mladé Boleslavi můžete vidět železniční muzeum.
Foto: Belmondo

Stanice Lhotka u Mělníka.
Foto: Karel Breiter

Ve stanici Skalsko můžete často narazit na motorový vůz M 151 „Hurvínek“ patřící mladoboleslavskému železničnímu spolku.
Foto: Belmondo

Trampové nastupují do jednoho z posledních vlaků do Mělníka v poslední den provozu.
Foto: Belmondo

Váš komentář k článku

Pište prosím jen komentáře, kterými se vyjadřujete k tématu. Políčka označená červenou hvězdičkou jsou povinná a bez jejich vyplnění nebude Váš text uložen v databázi. viz nápověda


*
*
228191712
*
:-) :-D :-| :-( ;-) ;-D :cool:
Pidloch
jak říkáme my Staročeši - Ende gut, alles gut:
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/na-trat-melnik-mseno-se-po-vice-nez-roce-vraceji-vlaky-1253821
Romanka
Jednoznačně jsem proti zrušení, je to nádhera projíždět lokalkou touto oblastí, takových možností už mnoho nemáme, mate mou podporu :-)
Milan Štěpán
Dělám na čd 25.let aletakovej bordel co je posledních 10let se nevidy Mate mou podporu Milan Štěpán MIKY:-):-)
Alena Jiřinská
nechci zrušení trampské tratě
martincová Marta
:-(Nesouhlasím se zrušením,autobusy nepřidali a každý nemá auto bylo to spolehlivé spojení.
Šéf
Jaká byla obsazenost spojů na linkách na této trati? Lokálky jsou všechny dotované, především ty, které slouží svou povahou pro místní obyvatele jako veřejná služba. Pokud tam jezdily prázdné vlaky, pak se tomu nedivím, že se provoz na trati zrušil. Sezónní provoz je asi dost neekonomická záležitost (údržba, personál, ...) a pochybuju, že přes zimu tam nějací vandráci jezdí.
Jiří Hermuth
Jsem jednoznačně proti zrušení tratě
na Kokořínsko!
Bylo by to přece velmi neekologické!
Belmondo
Omlouvám se za chybky s Hurvínkem a Zinopou…
K lokálce – opět se zde opakuje scénář již několikrát zkoušený na jiných tratích. Vynechá se údržba a peníze, které mimochodem z našich daní na tuto činnost všichni platíme, se prostě přelijí jinam. Trať se dostane až takřka k technickému kolapsu a tak se na ní zastaví doprava. A čeká se. Je-li klid a nenajdou-li se nákladní dopravci, vlečkaři a protestující veřejnost - nic se neděje, trať sice zrušená není, ale pomalu zarůstá, postupně se rozkrádají kolejnice (názorně to můžete vidět třeba mezi Kralovicemi a Mladoticemi) a po letech se trať skutečně zruší, protože náklady na její obnovu by byly obrovské.
Je hezké, že i v ohlasech tu často zaznívá slovo tradice, jen prosím opravdu se pod petici podepište, souhlasíte-li s ní. Je to dnes jedna z mála možností jak situaci ovlivnit. Ovšem daleko důležitější než nostalgicky vzpomínat nebo hledat důvody proč lokálkou nevyrazit, je vlakem se svézt. Kdekoliv. Bez nás = cestujících provozovat veřejnou dopravu jen z nějaké nostalgie je hloupost a nesmysl.
Miroslava Zetková
Nerušit,ale opravit.A jak podpořit?Stačil by zákaz vjezdu pro auta do chráněných přírodních památek a hned by bylo ve vlacích cestujících dost.Ale na to už třeba Švýcaři přišli dávno.
Petr Hurt
Nerušit, ale spíše vymyslet, jak tuto trať více vytížit a podpořit ...
Lucie Strejčková
Dobrý den všem,
Měla jsem kamarádku z ciziny, která byla vždy nadšená z našich malých nádraží s květináči plných kytek a možnosti dostat se všude vlakem. U nich jsou prý místa, kde jsou lidé závislí jen na autech. Tenkrát mi to připadalo jako něco hrozného. A vida, začíná to i u nás.
Lokálka k tomuto údolí patří. Neberte další možnost dostupnosti do této vyhledávané lokality. Neberte romantiku dalším generacím.
Lucka
petra fléglová
Je to krása,nerušit!!!!!
Josef
to jo jsou to zvpomínky mládí byla by to škoda :-);-)
Aki
I s lokálkou byla zejména o víkendu doprava na Kokořínsko a zpět obtížná. Někteří kamarádi se tomu přizpůsobili a jezdí raději autem. Nedovedu si představit,jak by se tam člověk dostával,kdyby zrušili i vlak.
V zimě bývalo cestujících méně,ale létě býval vagón často plný.
Vzpomínám si,jak v polovině osmdesátých let jezdívaly v pátek dva vagony motoráčku.V prvním jezdilo pár cestujících a zadní byl takový ten hučící a zpívající vagón plný vandráků.
Jiří George Švejda
NAPROSTO NESOUHLASÍM SE ZRUŠENÍM TÉTO TRATI, KAM ČASTO JEZÍME S DĚTMI NA VÝLETY

J.G.ŠVEJDA
SLON AFRICKÝ
PŘEZDÍVKA HURVAJS PATŘÍ FAKT ŘADĚ M131.1, ALE OBČAS JÍ NĚKDO PŘIŘKNE I NÁSLEDUJÍCÍ ŘADĚ M152, ZNÁMÉ JINAK POD PŘEZDÍVKAMIAUTOBUS, ČUGÁLA, ORCHESTRIÓN, SKLENÍK, ČEKŠIKANA A MNOHA DALŠÍ, KDYŽ TAK, AŤ NĚKDO NĚCO PŘIPÍŠE
Luca
není ten Hurvajs náhodou M 131? ;-)
MBŽS
Děkujeme za podporu i my doufáme že se provoz brzo obnoví !!!! Jen bych měl jednu připomínku k jednomu popisku u fotky : (Ve stanici Skalsko můžete často narazit na motorový vůz M 151 „Hurvínek“ patřící mladoboleslavskému železničnímu spolku ZINOPA.
Foto: Belmondo) Jedná se o Mladoboleslavský železniční spolek nic víc. ZINOPA jsou zase drezíny v Sudoměři. Tak pokud by to bylo možné opravit děkuji Jakub Vyskočil Mladoboleslavský železniční spolek :-)
Tony Avalon
Prosím:). A popiska u fotky je opravena.
Aki
Předminulou neděli jsem jela z vandru. O tom,že je doprava na trati zastavena jsem věděla,proto jsem zvolila osvědčený autostop.Co jsem nevěděla bylo,že je po dešti uzavřena i část silnice v Kokořínském dole. To mi sdělil hodný pan řidič,který mě dovezl až do Kaniny,přestože bydlí někde u Grobiána. Na náhradní vlakové zastávce jsem potkala dvojici kamarádů. Z jejich úst se k mému překvapení linula slovenčina. Ujel jim autobus,protože čekali na nádraží,kde nebylo žádné upozornění.Zamávala jsem na projíždějící auto a hodný pan řidič nás vzal všechny tři.
Myslím,že petice má naději,protože pro obnovu a opravu trati je i mšenský pan starosta. Jen se bojím,aby to neskončilo kvůli penězům. Když to jde na Jindřichohradecké lokálce,která vsadila na turistiku i nákladní dopravu,proč by to nešlo i tady? Tu parní mašinku jsem na této trati nikdy nezažila,ale doufám,že se toho někdy dočkám.
Duška Cestrová
Jsem proti rušení vlaků, spíš bych omezila parkoviště, na lesní cestičky dala zákazy vjezdu. Zruší se docala rychle, obnovuje těžko. Křičte, pište petice, bojujte. Stojí to za to. :-)
Viera Vallová
Táto trať by sa mala zachovať Tradície by sa mali zachovávať NIE NIČIŤ!!!!!